Zakończono dwuletni projekt szkoleniowy „Młody fachowiec”
Sensem nowoczesnego kształcenia zawodowego jest praktyka. To wielokrotnie powtarzane przy różnych okazjach hasło staje się coraz mocniej obecne w świadomości nauczycieli przedmiotów zawodowych, jak i uczniów. Nie można być dobrym fachowcem, jeżeli całą wiedzę pozyskuje się jedynie z książek.
Umiejętności wykształcić można bowiem jedynie poprzez praktykę. Stąd też pojawia się wiele programów skierowanych do uczniów szkół zawodowych oraz techników, w których mogą oni doskonalić swoje umiejętności w oparciu o nowoczesne rozwiązania.
Jedną z branż, które przeżywają nieustający rozwój jest budownictwo. Wprowadzane na rynek niemal każdego miesiąca nowe produkty oraz stosowane szeroko techniki często nie mieszczą się w tradycyjnych podręcznikach. Program szkoły nie nadąża za zmianami, które zachodzą w realnym życiu. Pojawia się więc konieczność ich uzupełnienia, tak by opuszczający szkołę fachowiec odnalazł się w rzeczywistości nowoczesnej budowy.
Od grudnia 2011 do października 2013 roku prowadzony był w Warszawie projekt skierowany do uczniów szkół budowlanych. „Młody fachowiec” obejmował cykl warsztatów skupionych wokół trzech tematów: murowanie przy użyciu systemu budowy z betonu komórkowego oraz zaprawy cienkowarstwowej, tynkowanie przy użyciu tynku barytowego oraz użytkowanie rusztowań i zapoznanie się z elementami BHP. Partnerami projektu pilotowanego przez Biuro Edukacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy były firmy Solbet oraz Peri. Zapewniły one nowoczesne materiały budowlane oraz fachowców, którzy prowadzili zajęcia z młodzieżą. Projekt był współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej.
W warsztatach wzięli udział uczniowie trzech warszawskich szkół budowlanych, Technikum Budowlanego nr 5 im. Stanisława Bryły, Technikum Budowlanego nr 1 im. profesora Zdzisława Mączeńskiego oraz Technikum Architektoniczno-Budowlanego im. Stanisława Noakowskiego. Zajęcia podzielone były na dwie części. Każda sekcja zaczynała się od wykładów. Po nich następowała część praktyczna prowadzona przez doświadczonych fachowców. Każdy dział kończył się podsumowaniem.
Przeprowadzony projekt pozwolił uczniom szkół budowlanych na zapoznanie się z nowoczesnymi trendami w budownictwie oraz doskonalenie swoich umiejętności technicznych.