Wyróżnienie „Konsumencki Lider Jakości 2015” dla marki Junkers
W badaniach opinii konsumentów, realizowanych w ramach projektu Konsumencki Lider Jakości, marka Junkers uzyskała najlepsze wyniki w kategoriach: „urządzenia i systemy grzewcze” oraz „pompy ciepła”. Jako lider w branży, Junkers otrzymał prawo do bezterminowego posługiwania się złotym godłem „Konsumencki Lider Jakości 2015”.
Badanie realizowane w ramach projektu Konsumencki Lider Jakości ma na celu wyłonienie liderów jakości w obszarze usług i produktów dostępnych na polskim rynku. Wynikiem badania jest raport pokazujący ranking produktów i usług, ustalany na podstawie opinii konsumentów.
W udzielanych odpowiedziach konsumenci wskazywali przede wszystkim na wysoką jakość produktów marki Junkers i ich niezawodność. Podkreślana była też duża rozpoznawalność marki, jej długoletnia tradycja i ogólnodostępność. „Ta marka nigdy mnie jeszcze nie zawiodła” – takie opinie znaleźć można wśród wypowiedzi uczestników badania. Tradycja, solidność, niezawodność i doskonałość to skojarzenia, jakie budzi Junkers.
Konsumencki Lider Jakości to ogólnopolski program prowadzony przez redakcję Strefy Gospodarki, realizowany od 2010 roku. Jego celem jest wskazywanie i promocja marek najlepiej ocenianych przez polskich konsumentów.
W badaniach prowadzonych w ramach projektu „Konsumencki Lider Jakości 2015” zastosowano następujące metody:
- badania kwestionariuszowe: badanie eksperckie dotyczące kwalifikacji marek w kategoriach produktowych;
- badanie pilotażowe na losowo wybranej grupie konsumentów;
- badanie face-to-face z konsumentami: ankieta pilotowana z udziałem badacza;
- badanie opinii w ramach CAWI: badanie przeprowadzone za pośrednictwem kanału on-line.