W Velenje ruszyła produkcja zmywarek marki Gorenje
Firma Gorenje rozpoczęła produkcję swoich pierwszych zmywarek pod marką Gorenje. Znacznie to poszerzy ofertę urządzeń dużego AGD. Innowacyjne zmywarki SmartFlex są owocem wielu lat rozwoju, pracy i inwestycji 8 mln EUR, która obejmuje nową zautomatyzowaną linię produkcyjną.
Rodzina Gorenje dużych urządzeń ma nowego członka: zmywarki marki Gorenje. Do tej pory, słoweński producent urządzeń gospodarstwa domowego produkował je tylko pod swoją marką premium, Asko. Po przesunięciu produkcji ze Szwecji do Słowenii, która rozpoczęła się dwa lata temu,Velenje rozpocznie już w maju produkcję zmywarek marki Gorenje.
Będą one dostępne najpierw na rynku słoweńskim, natomiast w drugiej połowie roku, również na rynkach zagranicznych. Pod koniec roku, Gorenje planuje wyprodukować 40.000 urządzeń (około 7.000 miesięcznie). W przyszłym roku wielkość produkcji zostanie podwojona, a następnie podwyższona każdego roku, aby osiągnąć 300.000 zmywarek rocznie do roku 2020. Połowa produkcji będzie sprzedawana pod marką Gorenje.
Nowa w pełni zautomatyzowana linia do produkcji wnętrz zmywarek (ze stali nierdzewnej) jest zdolna do produkcji jednej w 33 sekundy, lub do 700 w ciągu zmiany. Jeśli oczywiście linia będzie pracować na pełnych obrotach. Nową linię ma obsługiwać od 50 do 60 osób. Uruchomienie produkcji zmywarki w Velenje jest zgodne ze strategią Grupy Gorenje, dotyczącą wytwarzania produktów wysokiej jakości w Słowenii.
Rozwój innowacyjnych produktów jest jednym z filarów globalnej strategii rozwoju Grupy Gorenje
Zmywarki Gorenje SmartFlex są wynikiem rozwoju Gorenje. Mogą one przystosować się do stylu życia użytkownika i oferują zaawansowane funkcje techniczne, innowacyjne rozwiązania, wysoką efektywność energetyczną i bardzo proste użytkowanie. Projektowanie odbywało się w jednym z centrów kompetencyjnych rozwoju Gorenje w Szwecji przez dwa i pół roku. Gorenje założył swoje centra badawczo-rozwojowe dla wszystkich kategorii produktów. Centra kompetencji R & D znajdują się w Holandii, Szwecji, Czechach i Słowenii, oraz zatrudniają wielokulturowe zespoły.
Gorenje Grupa przeznacza 2,7% całkowitych rocznych przychodów na badania i rozwój nowych produktów i nakłady te będą rosły z roku na rok, zgodnie ze strategicznym planem rozwoju na lata 2016-2020. Badania i rozwój oraz innowacyjne produkty Premium są jednym z filarów globalnej strategii. Grupa Gorenje zamierza podwoić sprzedaż w segmencie urządzeń high-end. Segment Premium będzie zatem generował 30% sprzedaży do roku 2020. W 2015 roku przychody ze sprzedaży Grupy Gorenje wyniosły 1225 mld euro.