Superbrands Created in Poland 2013 dla Sokółki
W dzisiejszych czasach klient zalewany jest ze wszystkich stron propozycjami najróżniejszych firm. Reklamy otaczają nas ze wszystkich stron. Są w prasie, radiu, telewizji, Internecie. Każda z nich podkreśla zalety produktu, jego uniwersalność, nowoczesność oraz doskonałą cenę.
Prowadzi to do chaosu informacyjnego, w którym klient najczęściej staje się zagubiony i w chwili podjęcia decyzji nie wie, który produkt jest tak naprawdę tym, który spełni jego oczekiwania.
Z tego powodu firmy poszukują możliwości wyróżnienia się i zaistnienia w świadomości odbiorcy, tak by jego decyzje nie były dziełem przypadku, ale wynikały ze znajomości marki oraz dobrej o niej opinii. Oczywiście dużą rolę odgrywa tutaj jakość i funkcjonalność wyrobów. Sprawiają one, że konsumenci polecają sobie konkretnego producenta, co jak podkreślają specjaliści jest najlepszą formą reklamy.
Przedsiębiorstwa startują też każdego roku w konkursach branżowych, dzięki którym mogą lepiej zaistnieć w świadomości konsumentów. Wszystkie te kroki prowadzą do stworzenia rozpoznawalnej marki, która cieszy się dużym zaufaniem społecznym. Gwarantuje ona, że kolejne wyroby posiadające znany znak sprzedadzą się i utrwalą na rynku.
O tym jak ważne jest systematyczne budowanie marki wiedzą wszystkie firmy, które chcą uzyskać stabilną pozycję na rynku. Działania te wspierane są przez różne instytucje i organizacje. Jedną z nich jest ogólnoświatowa The Superbrands Ltd. Działa ona w 87 krajach i każdego roku przyznaje nagrody przedsiębiorstwom, które starają się w ten sposób zaistnieć.
W 2013 roku organizacja zdecydowała się przyznać po raz pierwszy w swojej blisko dwudziestoletniej historii nagrody dla firm, które zbudowały stabilne polskie marki. W kategorii remont i dekoracja wnętrz nagroda Superbrands Created in Poland 2013 powędrowała do podlaskiej Sokółki, do firmy Sokółka Okna i Drzwi S.A. To prestiżowe wyróżnienie przede wszystkim dla działu marketingu, który konsekwentnie buduje pozycję marki na rynku krajowym i zagranicznym.
Nagrody Superbrands przyznawane są na podstawie ankiet telefonicznych, w których odbiorcy usług odpowiadają na pytania dotyczące znajomości poszczególnych marek. Dlatego też nagroda ta jest jeszcze ważniejsza, bo pokazuje rzeczywisty odbiór danej firmy w społeczeństwie oraz jej znajomość wśród potencjalnych klientów.