Roca sponsoruje wystawę organizowaną przez ASP Łódź – Wzornictwo dla Przemysłu

2014-02-19, ostatnia aktualizacja 2014-02-19 (08:09.19)

Roca to znany na rynku producent wyposażenia łazienek. Korzysta on z doświadczeń sprawdzonych i znanych projektantów, którzy tworzą dlań niepowtarzalne kolekcje armatury. Aby wspierać nowe talenty w tej dziedzinie, Roca objęła patronatem organizowany przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi konkurs dla młodych projektantów.

W dniach 2-11 grudnia 2011 roku odbyła się wystawa pokonkursowa „Wzornictwo dla przemysłu”, podczas której zaprezentowano najlepsze prace. Od 2008 roku na Wydziale Wzornictwa i Architektury Wnętrz ASP w Łodzi prowadzony jest program ścisłej współpracy projektantów z przemysłem. To doskonała okazja do poszerzenia horyzontów oraz przygotowanie do późniejszej pracy twórczej. Wielu z absolwentów tego kierunku będzie bowiem szukało pracy właśnie w różnorodnych formach związanych z szeroko rozumianym przemysłem. Program, w którym uczestniczyli obejmował między innymi ścisłą współpracę z kadrą zarządzającą i marketingową przedsiębiorstw, w zakresie tworzenia jego wizerunku oraz nowoczesnych produktów odznaczających się niebanalnym wzornictwem.

Wystawę zorganizowana przez ASP Łódź – Wzornictwo dla Przemysłuźródło: Roca

Efekty prowadzonych przez trzy lat prac można było zobaczyć na wystawie Wzornictwo Dla Przemysłu. Podzielono ją na trzy segmenty. W pierwszym prezentowano rezultaty współpracy kadry naukowo-dydaktycznej łódzkiego ASP z przemysłem. Szczególnie wyróżniał się tutaj projekt, który doprowadził do stworzenia rodziny produktów z barierą UV, które opatentował Łódzki Instytut Włókiennictwa.

Drugi segment to wystawa prac studentów, którzy uczestniczyli w konkursach zorganizowanych między innymi przez Roca Polska. Studenci stworzyli liczne nowatorskie koncepcje deszczowni, słuchawek prysznicowych oraz baterii łazienkowych odwołujących się do światowych trendów designerskich.

W końcu na ostatniej części wystawy zaprezentowali się absolwenci. „Mój debiut zawodowy”, który był tematem przewodnim segmentu obejmował prace dyplomowe wykonane dla firm zewnętrznych, takich jak Polspa, Mikomax czy Vox. To ważne doświadczenie, które pomoże niedawnym studentom zaistnieć na rynku oraz nawiązać współpracę z przemysłem.