Portal Ariston: nowa platforma dla globalnej marki
W dzisiejszym zglobalizowanym świecie komunikacja to absolutna podstawa jakiejkolwiek działalności. Dlatego też w istnieniu każdej firmy olbrzymią rolę odgrywa dobrze zaprojektowany i nienagannie działający portal internetowy. Pozwala on na stały i bezpośredni kontakt z klientem, możliwość dotarcia z ofertą do najbardziej oddalonych zakątków oraz aktualizację informacji właściwie na bieżąco.
O tym, że Internet oraz portale internetowe to potężne medium wiedzą dziś niemal wszyscy. Żadna szanująca się firma nie pozwoli sobie na nieposiadanie własnej strony czy chociażby wizytówki w sieci. Jednak wśród najlepszych gra idzie nie o to, czy posiada się takową, ale o to jak bardzo jest ona innowacyjna i pozwalająca docierać do coraz szerszej grupy potencjalnych klientów.
W ostatnim czasie gruntownej modernizacji została poddana strona internetowa firmy Ariston. Stała się ona właściwie cyfrowym portalem, który dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii sieciowych pozwala na dostosowanie informacji do potrzeb rozrastającej się sieci dystrybucji produktów tego znanego producenta. Cyfrowa platforma współdzielona jest przez 21 krajów, co pozwala na dostosowanie treści pojawiających się w krajowych odsłonach do potrzeb lokalnego rynku.
Zaletą nowego portalu jest jednolity we wszystkich krajach adres internetowy. Dzięki niemu marka jest lepiej identyfikowalna w poszczególnych państwach. Wzrasta też utożsamienie się z nią potencjalnych klientów. Jednak wspólny adres to nie wszystko. Pozostaje jeszcze kwestia lokalnej specyfiki obsługiwanych przez Ariston rynków. Tu na pomoc przychodzą po raz kolejny nowoczesne technologie. Wystarczy, że użytkownik Internetu wpisze adres w przeglądarkę, a program samodzielnie przekierowuje go do właściwej strefy językowej. Dzieje się tak przez identyfikację numeru IP komputera, z którego dokonano połączenia. Pozwala ona także na wyświetlanie w każdej strefie innych informacji oraz skonfigurowanie ich pod kątem zainteresowań potencjalnych czytelników-klientów.