Junkers podwójnie nagrodzony. Budowlana Marka Roku i Konsumencki Lider Jakości dla Junkers
Każdego roku na rynek systemów grzewczych w Polsce trafiają setki nowych produktów. Żeby się wśród nich odnaleźć, konsumenci potrzebują jakiejś konkretnej wskazówki. Wiadomo, że zwracają oni uwagę przede wszystkim na jakość produktów oraz ich trwałość i niezawodność. Takimi walorami cechują się urządzenia Junkers, które triumfują w konkursach Budowlana Marka Roku oraz Konsumencki Lider Jakości.
Junkers to marka należąca do Grupy Bosch, jednego z największych światowych producentów sprzętu domowego oraz systemów grzewczych. Obecny w około 150 krajach świata dostarcza on najnowocześniejszych rozwiązań dla domu. W przypadku samej marki Junkers to jest ona znana klientom od lat. W wielu przypadkach weszła już nawet do języka potocznego jako synonim piecyka gazowego. Świadczy to o jej dużej rozpoznawalności. W ostatnich latach następuje systematyczny rozwój sprzedaży oraz wprowadzane są na rynek coraz bardziej zaawansowane technologicznie urządzenia.
Aby dokonać wyboru najlepiej ocenianych przez klientów dostępnych na rynku firm oraz marek należących do różnych branż, redakcja Strefy Gospodarki, dodatku do Dziennika Gazety Prawnej, przeprowadziła ogólnopolskie badanie opinii wśród ponad pięciu tysięcy konsumentów. Zebrane informacje umożliwiły stworzenie rankingu marek najbardziej rozpoznawalnych oraz wybór liderów w poszczególnych kategoriach produktowych.
W kategorii „Urządzenia i systemy grzewcze” Konsumenckim Liderem Jakości 2013 została marka Junkers. Została ona uznana przez respondentów za najbardziej rozpoznawalną. W ankietach często przewijały się w stosunku do niej określenia takie jak: ekonomiczne, estetyczne, wydajne i mające solidną technologię.
Swoje nagrody przyznali także instalatorzy. Także tutaj marka Junkers święciła triumfy. Otrzymała tytuł Brązowej Budowlanej Marki Roku 2013. Nagroda była wynikiem badania opinii wykonawców, którą przeprowadziło ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. Ankieterzy przeprowadzili 1799 wywiadów z instalatorami, co pozwoliło wyłonić marki uznawane za najlepsze w 23 grupach asortymentowych materiałów budowlanych. Junkers zajął prestiżowe miejsce na podium w kategorii „Kotły grzewcze”.