Dobra sława marki Cersanit

2013-12-18, ostatnia aktualizacja 2013-12-18 (08:27.30)

W polskiej gospodarce zaczął się wreszcie czas, kiedy znaczenia nabierają nie najniższa cena, ale sprawdzony producent, który gwarantuje wysoką jakość produktów. To właśnie dobrą markę wymieniają klienci jako jeden z podstawowych aspektów, na który zwracają uwagę dokonując wyboru produktu. Ma to szczególnie duże znaczenie przy zakupach, których używa się latami, a ich wymiana nastręcza wiele trudności.

Reputacja marki to jeden z czynników, który przekłada się na wielkość sprzedaży produktów. Dlatego też firmy coraz mocniej zwracają uwagę na budowanie odpowiedniej więzi z konsumentem, który rozpoznaje daną markę i poleca ją swoim znajomym. To najlepsza i zarazem najtańsza forma reklamy. Jeden zadowolony klient przyciąga co najmniej kolejnego, natomiast jeden niezadowolony może zepsuć opinię o produkcie całej grupie.

Dobra sława marki Cersanitźródło: Cersanit

Coraz większy nacisk na budowę rozpoznawalnej marki powoduje, że organizacje branżowe organizują konkursy dla firm, w których mogą się one pochwalić swoimi osiągnięciami na tym polu. Jednym z nich jest badanie Premium Brand, które prowadzi do przyznania tytułu Marki Wysokiej Reputacji. W 2013 roku jego laureatem została firma Cersanit produkująca ceramikę łazienkową.

Badania konsumencki prowadzone były metodą CAWI opracowaną na Uniwersytecie Warszawskim przez profesor Dominikę Maison. Badanie przeprowadzane było na czterech wymiarach, z których najważniejszym aspektem dla nas są właśnie referencje. To właśnie polecanie marki Cersanit należącej do portfolio Rovese przez klientów, którzy dokonali ich zakupu jest najlepszą reklamą dla naszych produktów" – mówi Marcin Stankiewicz Dyrektor Marketingu Centralna Europa.

Wyróżnienie jakim jest przyznanie tytułu Marka Wysokiej reputacji to z jednej strony nagroda, z drugiej zaś zobowiązanie. Klienci, którzy są najbardziej wnikliwymi krytykami mogą z łatwością zmienić swoje preferencje jeśli zauważą, że firma nie trzyma się wytycznej drogi. Cersanit ma więc jasno wytyczony cel. Utrzymać uznanie konsumentów, które dało mu prestiżową nagrodę w tegorocznym konkursie.