Co słychać u Twoich sąsiadów?

2014-01-23, ostatnia aktualizacja 2014-01-23 (08:31.57)

To hasło towarzyszące kampanii firmy Classen mające na celu wypromowanie dźwiękoszczelnych paneli podłogowych Comfort Silent.

Producent wyrobów drewnianych i drewnopochodnych przeprowadził ankietę wśród klientów, by zbadać ich potrzeby. Efektem działania było stworzenie kampanii reklamowej „Co słychać u Twoich sąsiadów?”. Bowiem według badania, ankietowani nie chcą by sąsiedzi słyszeli ich kłótnie, a także nie lubią, gdy głośna muzyka, krzyki, płacz dziecka, czy remont docierają do ich uszu zza ściany.

Panele podłogowe Comfort Silentźródło: Classen

Działania promocyjne prowadzone były w serwisie społecznościowym Facebook. Na profilu Classen umieszczano humorystyczne grafiki dotyczące problematycznych lokatorów z blokowisk. Ponadto zorganizowano muzyczny konkurs, w którym wzięło udział pół tysiąca internautów, a połowa z nich wypełniła ankietę, dzięki której producent zgromadził informację na temat dźwięków, docierających od sąsiadów.

Badanie wykazało, że blisko 20 procent ankietowanych słyszy głośną muzykę, 10 procent wskazało dźwięki radia, telewizji oraz krzyki i kłótnie. Cisza zakłócana jest przez płacz dzieci oraz remonty. Mniejsza grupa osób skarżyła się na szczekanie psa oraz hałas wydawany przez puszczanie wody z kranu. 50 procent hałasu docierało do badanych z mieszkania obok, a połowa wskazała, że odgłosy dochodzą z lokali ulokowanych nad nimi. Ważną informacją było to, że wszyscy mieszkańcy bloku wiedzą o sobie dużo, a czasem za dużo, dlatego firma Classen zadedykowała kampanie dźwiękoszczelnym panelom Design Boden, z kolekcji Comfort Silent, która składa się z 6 dębowych dekorów.

Dźwiękoszczelne panele podłogoweźródło: Classen

Innowacyjna technologia wykorzystania w konstrukcji paneli pozwala na tłumienie odgłosów, redukuje dźwięki słyszane na co dzień. Poszczególne deski mają grubość 8 mm, są łatwe w montażu, gdyż pozwalają na bezolejowy sposób układania. Krawędzie paneli są estetycznie wykończone V fugą.