Anwis znalazł sposób na kryzys gospodarczy
W dobie recesji większość firm przestało inwestować. By ratować działalność zaczęto ciąć koszty i niestety przez to wiele osób straciło pracę. Włocławski producent osłon okiennych nie dał się wciągnąć w wir kryzysu, idąc pod prąd uruchomił zupełnie inną strategię niż konkurencja.
Odważnym krokiem firmy Anwis było przygotowanie dużej kampanii marketingowej związanej z promocją wizerunkową przedsiębiorstwa, w momencie największego zwolnienia gospodarczego w kraju. Długie przygotowania do wdrożenia projektów marketingowych przygotowanych przez ekspertów spółki mogły pójść na marne. Kiedy wybuchł kryzys, Anwis rozpoczął wielką akcję wizerunkową. Pojawiła się nowa strona internetowa firmy, nowe katalogi ofertowe oraz premiery kilku produktów. Zainwestowanie dużego budżetu w te działania było dużym ryzykiem, ale się opłaciło!
– W tych działaniach wsparł nas nowy kierownik marketingu, Agnieszka Gołębiewska. Specjalistka z dużym doświadczeniem w tej dziedzinie. Wprowadzenie nowej strategii marketingowej i nowoczesnego wizerunku spółki było o tyle trudne, że obok siebie w tym samym czasie funkcjonują dwa logotypy. Tradycyjne czerwono-niebieskie, do którego przez 30 lat przyzwyczailiśmy klientów i nowe złoto-pomarańczowe, które wprowadza nas w XXI wiek. – powiedział Jarosław Markowski, dyrektor zarządzający Anwis. Firma nie skończyła tylko na działaniach reklamowych. Postawiono także na szkolenia edukacyjne dla partnerów handlowych oraz serwisantów. Zaczęto produkować rolety na specjalne, indywidualne zamówienia i zwiększono zakres usług działalności. Anwis ponadto zbudował specjalny show room z nowościami produktowymi, gdzie organizowane są także profesjonalne szkolenia sprzedażowe oraz dotyczące całej oferty firmy.
Przedsiębiorstwo postarało się o specjalne dotacje unijne w wysokości 4 mln złotych, w celu zbudowania nowej hali z możliwością produkcji osłon zewnętrznych. Firma regularnie inwestuje w tworzenie nowatorskich rozwiązań i wypuszcza na rynek nowości ofertowe, między innymi system zasłon przesuwnych Panel Track oraz system hamujący do żaluzji poziomej Venus. Działalność firmy jest ceniona na rynku polskim i zagranicznym, a przykładem tego są liczne nagrody otrzymywane z rąk mediów branżowych i instytucji.